Volgen

1Koningen 18:16-21. Wie/wat volg jij op je levensweg en waar leidt die naartoe?

16 ‭‭Obadja zocht Achab op en vertelde hem dat Elia eraan kwam. Achab ging Elia tegemoet,‭ 17 ‭‭en zodra hij hem in het oog kreeg riep hij uit: ‘Bent u het, Elia? U, die Israël in het ongeluk hebt gestort?’‭ 18 ‭‭Elia antwoordde: ‘Ik heb Israël niet in het ongeluk gestort, dat hebt u zelf gedaan, u en het koningshuis van uw vader, omdat u de geboden van de ‭HEER‭ naast u hebt neergelegd en de Baäls bent gaan vereren.‭ 19 ‭‭Welnu, laat heel Israël naar mij toe komen, bij de Karmel. Laat alle vierhonderdvijftig profeten van Baäl bij me komen, en ook alle vierhonderd profeten van Asjera, die door Izebel aan het hof zijn opgenomen.’‭ 20 ‭‭Achab stuurde boden naar alle stammen van Israël en liet ook alle profeten bij de Karmel bijeenkomen.‭ 21 ‭‭Daar sprak Elia het volk als volgt toe: ‘Hoe lang blijft u nog op twee gedachten hinken? Als de ‭HEER‭ God is, volg hem dan; is Baäl het, volg dan hem.’ De Israëlieten zeiden niets.‭ 

Geest van God, leer mij te gaan over de golven, in vertrouwen U te volgen, te gaan waar U mij heen leidt.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand