Kennen

2Samuël 3:22-26. Wat gaat er hier mis qua communicatie tussen Joab en David en hoe komt dat?

22 Vlak daarop kwam Joab met de mannen van David terug van een strooptocht. Ze brachten een grote buit mee. Abner was niet meer in Hebron, want David had hem ongehinderd laten gaan. 23 Toen Joab met zijn mannen aankwam, hoorde hij dat Abner, de zoon van Ner, bij de koning was geweest en dat die hem ongehinderd had laten vertrekken. 24 Daarop ging Joab naar de koning en vroeg: ‘Wat hebt u gedaan? Abner is naar u toe gekomen en u hebt hem zomaar laten gaan? 25 U kent hem toch! Hij is natuurlijk gekomen om u te misleiden en zich op de hoogte te stellen van uw troepenbewegingen en uw plannen.’ 26 Joab ging bij David weg en stuurde boden achter Abner aan, die hem bij de put van Sira lieten terugkeren; David wist hier niets van.

Neem mijn houding, mijn motieven, mijn woorden en mijn daden en ik stel ook mijn verlangens onder de leiding van uw Geest.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand