Zaak

1Samuël 24:10-15. Wie neemt het op voor jouw zaak in de geestelijke strijd en hoe gaat dat aflopen?

10 (24:11) Vandaag hebt u aan den lijve kunnen ondervinden dat de HEER u in die spelonk aan mij had overgeleverd. Ze zeiden dat ik u moest vermoorden, maar ik was met u begaan en ik zei bij mezelf dat ik mijn hand niet tegen mijn heer moest opheffen, omdat u immers de gezalfde van de HEER bent. 11 (24:12) Kijk zelf maar, vader, hier heb ik een stuk van uw mantel; ik heb een reep van uw mantel afgesneden, maar ik heb u niet vermoord. Ziet u wel dat ik niets kwaads of verkeerds tegen u in de zin heb? Ik heb u niets misdaan, maar u jaagt me op en staat me naar het leven. 12 (24:13) Laat de HEER beslissen wie van ons beiden in zijn recht staat en laat de HEER mij op u wreken; ik zal mijn hand niet tegen u opheffen. 13 (24:14) Zoals het oude spreekwoord luidt: Slechte mensen, slechte daden. Nee, ik zal mijn hand niet tegen u opheffen. 14 (24:15) Tegen wie is de koning van Israël eigenlijk uitgerukt? Op wie maakt u jacht? Een dode hond, een nietige vlo! 15 (24:16) De HEER zal uitspraak doen en beslissen wie van ons beiden in zijn recht staat. Hij zal mijn zaak onderzoeken en verdedigen en mij recht verschaffen tegenover u.’




’t Is uwe zaak, o Hoofd en Heer, de zaak waarvoor wij staan,
en daar het geldt uw zaak, uw eer, kan zij niet ondergaan.
Maar ’t tarwegraan, opdat het blij ontspruite en groeie en vruchtbaar zij, 

moet sterven in der aarde schoot eerst aan het eigen leven dood, 
door sterven dood, aan ’t eigen leven dood.

Uw weg ten hemel ging langs ’t kruis, o Jezus, Gij ons Hoofd. 
Zó leidt Ge ook naar het Vaderhuis een ieder die gelooft.
Doe ons maar delen evenzeer in ’t lijden en de zege, Heer!
En leid ons door uw dood naar ’t licht,waarvoor der zonne luister zwicht, 

omhoog naar ’t licht, waarvoor de zonne zwicht.

Gijzelf stierft als het tarwegraan en daaldet neer in ’t graf.
Breng Gij der wereld ’t leven aan, die U de Vader gaf!
Zend boden over ’t wereldrond! Eens klinke uw naam uit aller mond, 

uw naam zo vol van heerlijkheid! Ook wij staan tot uw dienst bereid, 
ten dienst bereid, ten dienst door kamp en strijd! 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand