Tonen

1Samuël 24:16-22. Hoe heeft Jezus aan jou getoond dat Hij het goed met je voorheeft?

16 (24:17) Nadat David was uitgesproken, vroeg Saul: ‘Is het jouw stem die ik daar hoor, David, mijn zoon?’ Toen barstte hij in tranen uit 17 (24:18) en zei: ‘Jij staat meer in je recht dan ik, want jij hebt kwaad met goed vergolden. 18 (24:19) Je hebt zojuist getoond dat je het goed met me voorhebt: de HEER had me aan jou uitgeleverd, en toch heb je me niet gedood. 19 (24:20) Wie laat ooit zijn vijand gaan als hij hem op zijn weg vindt? Moge de HEER je belonen voor wat je vandaag voor mij hebt gedaan. 20 (24:21) Nu weet ik zeker dat jij koning zult worden en dat je het koningschap van Israël vast in handen zult houden. 21 (24:22) Maar zweer me bij de HEER dat je mijn nakomelingen niet zult uitroeien, zodat mijn naam binnen de familie behouden blijft.’ 22 (24:23) David zwoer wat Saul van hem vroeg. Toen ging Saul terug naar huis en David en zijn mannen trokken weer de bergen in.

De Heer geniet als Hij zijn liefde tonen kan

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand