Gevonden

Prediker 7:26-29.

‭26‭ ‭Ik vond iets wat bitterder is dan de dood: 

‭de vrouw die een vangnet is. 

‭Haar hart is een sleepnet, 

‭haar handen zijn boeien. 

‭Wie goed is voor het aangezicht van God, 

‭zal aan haar ontkomen, 

‭maar een zondaar wordt door haar gevangen.‭ ‭

27‭ ‭Zie, dit heb ik gevonden, 

‭zegt Prediker, 

‭het ene bij het andere, 

‭om ‭tot‭ een slotsom te komen,‭ ‭

28‭ ‭die ik nog ‭altijd‭ zoek, 

‭maar niet heb gevonden. 

‭Eén man onder duizend heb ik gevonden. 

‭Een vrouw onder die allen heb ik echter niet gevonden.‭ 

‭29‭ ‭Alleen, zie, dit heb ik gevonden: 

‭dat God de mens oprecht gemaakt heeft, 

‭maar zij hebben vele uitvluchten gezocht.‭


#Gevonden

Wat kun jij beter niet willen vinden en wat juist wel?


Als je het doel hebt om iets te onderzoeken om daarna een conclusie te kunnen trekken, zoals de Prediker onafgebroken gedaan heeft in zijn zoektocht naar wijsheid, dan loop je wel gevaar.

Jaren geleden kende ik een medegelovige die zich tot doel gesteld had om verschillende occulte stromingen te onderzoeken ten einde jongeren te kunnen waarschuwen om er afstand van te nemen. Uiteindelijk raakte ze zelf het spoor compleet bijster. 

De Prediker, Salomo, is hetzelfde overkomen als het om vrouwen gaat. Hij wilde het onderzoeken,  maar raakte het spoor compleet bijster. 

Laat geen man de illusie hebben dat hij bestand is tegen de begeerte en lusten van zijn eigen hart en de verlokkingen van vrouwen die er op uit zijn ontucht te plegen. Er is maar één manier om daarvoor bewaard te blijven en dat is dichtbij God leven. Leven uit zijn genade. Dat heeft mij bewaard voor misstappen en dat wat bitterder is dan de dood, een overspelig leven. 

Vlucht naar die ene wijze uit duizenden die in staat was zijn leven volkomen rein te bewaren, Jezus Christus. Zoek en onderzoek Hem en ga door zijn Geest meer op Hem lijken. Leef een leven in overgave aan Hem. Dan zullen de vangnetten, sleepnetten en boeien jou niet te grazen nemen, omdat je veilig bent in Zijn aanwezigheid. 


Romeinen 6:13-14, HSV

‭13‭ ‭En stel uw leden niet ter beschikking aan de zonde als wapens van ongerechtigheid, maar stel uzelf ter beschikking aan God, als ‭mensen‭ die uit de doden levend ‭geworden zijn‭. En ‭laat‭ uw leden wapens van gerechtigheid ‭zijn‭ voor God.‭ ‭14‭ ‭Want de zonde zal over u niet heersen. U bent namelijk niet onder de wet, maar onder de genade.‭


Reinheid en waarheid:


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand