Gemeen

Wat doe jij met je leven?

Spreuken 29:13
Een arme en een onderdrukker hebben dit gemeen: 
‭de ‭HEER‭ gaf hun beiden het licht in de ogen.‭

Overgave


Iets wat alle mensen met elkaar gemeen hebben is dat God ons het leven gegeven heeft. Als God jou het leven gegeven heeft, dan is het dus waardevol. Dan heeft Hij daar een doel mee. Dan pas jij in het plan dat God heeft met en voor deze wereld. Denk nooit dat je beter af bent door afscheid te nemen van deze wereld. Dat is een leugen die satan je maar al te graag wil laten geloven. Je leven is waardevol, omdat God het je gegeven heeft. Kun je, dwars door je gevoelens heen, het volgende uit Psalm 139 proclameren?

Psalmen 139:14-18, BOEK ‭
Ik prijs U, omdat U mij zo prachtig hebt gemaakt. 
Alles wat U doet, is wonderbaarlijk. 
Alles in mij getuigt daarvan.‭ ‭
15‭ ‭U zag elk van mijn botten, terwijl zij in het verborgene werden gemaakt.‭ 
‭16‭ ‭U zag mij al toen ogen mij nog niet konden zien. 
Elke dag van mijn leven stond toen al in Uw boek opgeschreven.‭ 
‭17‭ ‭Wat betekenen Uw gedachten veel voor mij, mijn God. 
Zij zijn ontelbaar.‭ ‭
18‭ ‭Zelfs als ik zou proberen ze te tellen, blijken het er nog meer te zijn dan de zandkorrels. 
Ik ben voortdurend in Uw nabijheid.‭

Hoe jouw leven er verder uit gaat zien wordt bepaald door het laatste zinnetje van vers 18: ‘Ik ben voortdurend in Uw nabijheid.’ Het leven dat je krijgt is een gegeven. Voortdurend in Gods nabijheid leven is een dagelijkse keuze. Je dagelijks overgeven aan de leiding van Gods Geest. Jezus volgen. Dan heb je de weg naar het Koninkrijk der hemelen gevonden.

MattheĆ¼s 5:3, NBG51 ‭
Zalig‭‭ ‭de‭ ‭armen‭‭ ‭van‭ ‭geest‭‭, want‭ hunner‭ is‭‭ het Koninkrijk‭ der hemelen‭.‭



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand