Plotseling

Als Jezus plotseling terugkomt, waar sta jij dan?

Wie vaak terechtgewezen wordt en toch hardnekkig blijft, 
‭wordt plotseling geveld, zonder kans op redding.‭
Spreuken 29:1, NBV

Hij komt!


Veel mensen vragen zich af waarom Jezus in deze barre tijden niet ingrijpt en terugkomt om een einde te maken aan alle ellende en die nieuwe hemel en aarde te realiseren waarvan we weten dat die komen gaat. Dat dit gaat gebeuren staat vast, daar is de Bijbel duidelijk over.

Ik zag een nieuwe hemel en een nieuwe aarde. 
Want de eerste hemel en de eerste aarde zijn voorbij, en de zee is er niet meer.‭ ‭
Toen zag ik de heilige stad, het nieuwe Jeruzalem, uit de hemel neerdalen, bij God vandaan. 
Ze was als een bruid die zich mooi heeft gemaakt voor haar man en hem opwacht.‭ ‭
Ik hoorde een luide stem vanaf de troon, die uitriep: 
‘Gods woonplaats is onder de mensen, hij zal bij hen wonen. 
Zij zullen zijn volken zijn en God zelf zal als hun God bij hen zijn.‭ ‭
Hij zal alle tranen uit hun ogen wissen. 
Er zal geen dood meer zijn, geen rouw, geen jammerklacht, geen pijn, want wat er eerst was is voorbij.’‭ ‭
Hij die op de troon zat zei: ‘Alles maak ik nieuw!’ 
-Ik hoorde zeggen: ‘Schrijf het op, want wat hier wordt gezegd is betrouwbaar en waar.’‭ ‭
Toen zei hij tegen mij: ‘Het is voltrokken! Ik ben de alfa en de omega, het begin en het einde.
 Wie dorst heeft geef ik vrij te drinken uit de bron met water dat leven geeft.‭ ‭
Wie overwint komen al deze dingen toe. Ik zal zijn God zijn en hij zal mijn kind zijn.‭ ‭

8 Maar voor hen die laf en trouweloos zijn geweest, die zich hebben ingelaten met gruwelijke dingen, 
met moord, ontucht, toverij of afgodendienst, voor allen die de leugen hebben gediend:
 hun deel is de vuurpoel met brandende zwavel, dat is de tweede dood.’‭
Openbaring 21:1-8, NBV

De tijd waarin we nu leven wordt de genadetijd genoemd. Nu is het de tijd om afscheid te nemen van onze hardnekkigheid en te erkennen dat we het als mensheid niet redden. Genoeg bewijs om ons heen en het gaat steeds meer bergafwaarts. Het wordt echt niet beter. 
Maar omdat vers 8 zo vreselijk en definitief is, stelt God het ‘plotseling’ uit om jou en mij de kans te geven te luisteren naar zijn terechtwijzing en je te bekeren van de heilloze weg die je bewandelt. Doe je dat - en dat heb ik allang geleden gedaan - dan mag je je verheugen over vers 1 t/m 7. Doe je dat niet, dan zal het ‘plotseling’ voor jou een moment zijn dat er geen kans meer is op redding. 
Pas dus op voor misleiding. Pas op voor alle angst die er gezaaid wordt. Pas op voor de leugen. Pas op voor de geest van de antichrist die rondwaart op deze wereld en tot doel heeft jouw nek te verharden.

Geliefde broeders en zusters, vertrouw niet elke geest. 
Onderzoek altijd of een geest van God komt, want er zijn veel valse profeten in de wereld verschenen.‭ ‭
De Geest van God herkent u hieraan: 
iedere geest die belijdt dat Jezus Christus als mens gekomen is, komt van God.‭ ‭
Iedere geest die dit niet belijdt, komt niet van God; 
dat is de geest van de antichrist, waarvan u hebt gehoord dat hij zal komen-nu al is hij in de wereld.‭ ‭
U, kinderen, komt uit God voort en u hebt de valse profeten overwonnen, 
want hij die in u is, is machtiger dan hij die in de wereld heerst.‭
1Johannes 4:1-4, NBV

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand