Ontferming

Psalmen 116:1-9. Waarover heeft God zich in jouw leven ontfermd?

1 ‭‭De ‭HEER‭ heb ik lief, hij hoort 
‭mijn stem, mijn smeken,
‭‭ 2 ‭‭hij luistert naar mij, 
‭ik roep hem aan, mijn leven lang.
‭‭ 3 ‭‭Banden van de dood omknelden mij, 
‭angsten van het dodenrijk grepen mij aan, 
‭ik voelde angst en pijn.
‭‭ 4 ‭‭Toen riep ik de naam van de ‭HEER‭: 
‭‘‭HEER‭, red toch mijn leven!’ 
‭‭ 5 ‭‭De ‭HEER‭ is genadig en rechtvaardig, 
‭onze God is een God van ontferming,
‭‭ 6 ‭‭de ‭HEER‭ beschermt de eenvoudigen, 
‭machteloos was ik en hij heeft mij bevrijd.
‭‭ 7 ‭‭Kom weer tot rust, mijn ziel, 
‭de ‭HEER‭ is je te hulp gekomen.
‭‭ 8 ‭‭Ja, u hebt mijn leven ontrukt aan de dood, 
‭mijn ogen gedroogd van tranen, 
‭mijn voeten voor struikelen behoed.
‭‭ 9 ‭‭Ik mag wandelen in het land van de levenden 
‭onder het oog van de ‭HEER‭.
‭‭ 
Heer ontferm U over ons.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand