HEER!

Psalmen 118:1-18. Wat roep jij in je nood en waarom roep je dat?

1 ‭‭Loof de ‭HEER‭, want hij is goed, 
‭eeuwig duurt zijn trouw.
‭‭ 2 ‭‭Laat Israël zeggen: 
‭‘Eeuwig duurt zijn trouw’ –
‭‭ 3 ‭‭het huis van Aäron zeggen: 
‭‘Eeuwig duurt zijn trouw’ –
‭‭ 4 ‭‭wie de ‭HEER‭ vreest, zeggen: 
‭‘Eeuwig duurt zijn trouw.’
‭‭ 5 ‭‭In mijn nood heb ik geroepen: ‘‭HEER‭ !’
‭En de ‭HEER‭ antwoordde, hij gaf mij ruimte. 
‭‭ 6 ‭‭Met de ‭HEER‭ aan mijn zijde heb ik niets te vrezen, 
‭wat kunnen mensen mij doen?
‭‭ 7 ‭‭Met de ‭HEER‭, mijn helper, aan mijn zijde, 
‭kijk ik op mijn haters neer.
‭‭ 8 ‭‭Beter te schuilen bij de ‭HEER‭ 
‭dan te vertrouwen op mensen.
‭‭ 9 ‭‭Beter te schuilen bij de ‭HEER‭ 
‭dan te vertrouwen op mannen met macht. 
‭‭ 10 ‭‭Alle volken hadden mij ingesloten–
‭ ik weerstond ze met de naam van de ‭HEER‭ –
‭‭ 11 ‭‭ze sloten mij van alle kanten in–
‭ ik weerstond ze met de naam van de ‭HEER‭ –
‭‭ 12 ‭‭ze sloten mij in als een zwerm bijen 
‭maar doofden snel als een vuur van dorens–
‭ ik weerstond ze met de naam van de ‭HEER‭.
‭‭ 13 ‭‭Jullie sloegen mij en ik viel, 
‭maar de ‭HEER‭ heeft geholpen.
‭‭ 14 ‭‭De ‭HEER‭ is mijn sterkte, mijn lied, 
‭hij gaf mij de overwinning.
‭‭ 15 ‭‭Hoor, gejubel om de overwinning 
‭in de tenten van de rechtvaardigen: 
‭de rechterhand van de ‭HEER‭ doet machtige daden,
‭‭ 16 ‭‭de rechterhand van de ‭HEER‭ verheft mij, 
‭de rechterhand van de ‭HEER‭ doet machtige daden.
‭‭ 17 ‭‭Ik zal niet sterven, maar leven 
‭en de daden van de ‭HEER‭ verhalen: 
‭‭ 18 ‭‭de ‭HEER‭ heeft mij gestraft, 
‭maar mij niet prijsgegeven aan de dood. 
‭‭ 
Ik roep met heel mijn hart


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand