Blijf vertrouwen

Psalmen 116:10-19. Wat is er nodig om te kunnen blijven vertrouwen op de Heer?

10 ‭‭Ik bleef vertrouwen, ook al zei ik: 
‭‘Ik ben diep ongelukkig.’
‭‭ 11 ‭‭Al te snel dacht ik: 
‭Geen mens die zijn woord houdt.
‭‭ 12 ‭‭Hoe kan ik de ‭HEER‭ vergoeden 
‭wat hij voor mij heeft gedaan?
‭‭ 13 ‭‭Ik zal de beker van bevrijding heffen, 
‭de naam aanroepen van de ‭HEER‭ 
‭‭ 14 ‭‭en mijn geloften aan de ‭HEER‭ inlossen 
‭in het bijzijn van heel zijn volk.
‭‭ 15 ‭‭Met pijn ziet de ‭HEER‭ 
‭de dood van zijn getrouwen.
‭‭ 16 ‭‭Ach, ‭HEER‭, ik ben uw dienaar, 
‭uw dienaar ben ik, de zoon van uw dienares: 
‭u hebt mijn boeien verbroken.
‭‭ 17 ‭‭U wil ik een dankoffer brengen. 
‭Ik zal de naam aanroepen van de ‭HEER‭ 
‭‭ 18 ‭‭en mijn geloften aan de ‭HEER‭ inlossen 
‭in het bijzijn van heel zijn volk,
‭‭ 19 ‭‭in de voorhoven van het huis van de ‭HEER‭, 
‭binnen uw muren, Jeruzalem. 
‭Halleluja!
‭‭ 
U laat zien wat het geheim is, te vertrouwen op uw Woord.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand