Gerechtigheid

Psalmen 118:19-29. Wat maakt je rechtvaardig en wat is jouw reactie daarop?

19 ‭‭Open voor mij de poorten van de gerechtigheid, 
‭ik wil binnengaan om de ‭HEER‭ te loven.
‭‭ 20 ‭‭Dit is de poort die leidt naar de ‭HEER‭, 
‭hier gaan de rechtvaardigen binnen.
‭‭ 21 ‭‭Ik wil u loven omdat u antwoordde 
‭en mij de overwinning gaf.
‭‭ 22 ‭‭De steen die de bouwers afkeurden 
‭is een hoeksteen geworden.
‭‭ 23 ‭‭Dit is het werk van de ‭HEER‭, 
‭een wonder in onze ogen.
‭‭ 24 ‭‭Dit is de dag die de ‭HEER‭ heeft gemaakt, 
‭laten wij juichen en ons verheugen.
‭‭ 25 ‭‭‭HEER‭, geef ons de overwinning, 
‭‭HEER‭, geef ons voorspoed.
‭‭ 26 ‭‭Gezegend wie komt met de naam van de ‭HEER‭. 
‭Wij zegenen u vanuit het huis van de ‭HEER‭.
‭‭ 27 ‭‭De ‭HEER‭ is God, hij heeft ons licht gebracht. 
‭Vier feest en ga met groene twijgen‭{–(118:27) ‭Vier feest en ga met groene twijgen‭ –Betekenis van het Hebreeuws onzeker. Ook mogelijk is de vertaling: ‘Bind de feestoffers met touwen’.}‭‭ 28 ‭‭U bent mijn God, u zal ik loven, 
‭hoog zal ik u prijzen, mijn God.
‭‭ 29 ‭‭Loof de ‭HEER‭, want hij is goed, 
‭eeuwig duurt zijn trouw.

Hij is mijn gerechtigheid 

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand