Vergelden

Job 34:31-37. Moet God volgens jou het onrecht vergelden?

31 ‭‭Stel, een mens heeft tegen God gezegd: 
‭“Ik heb mijn straf gekregen, ik zal niets kwaads meer doen.
‭‭ 32 ‭‭Leer mij de dingen die ik niet kan zien; 
‭als ik onrecht heb gepleegd, zal het niet weer gebeuren” –
‭‭ 33 ‭‭moet God het volgens jou dan toch vergelden? 
‭Maar jij hebt zijn oordeel afgewezen! 
‭Jij, niet ik, moet kiezen. Zeg nu wat je denkt.
‭‭ 34 ‭‭Mensen met verstand zullen mij zeggen, 
‭en elke wijze man die naar mij luistert:
‭‭ 35 ‭‭“Job spreekt zonder kennis van zaken, 
‭zijn woorden getuigen niet van inzicht.
‭‭ 36 ‭‭O, werd Job maar tot het uiterste beproefd, 
‭want hij praat als iemand die op kwaad uit is.
‭‭ 37 ‭‭Hij voegt zonde toe aan zonde, 
‭hij is opstandig waar wij bij zijn 
‭en spreekt zich keer op keer uit tegen God.”’‭ 

U blijft wachten met het oordeel, want uw vredesplan gaat voor.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand