Aanschouwd


Job 42:1-6. Heb jij alleen van God gehoord of heb je Hem aanschouwd en wat voor effect had dat bij jou?

1 ‭‭Nu antwoordde Job de ‭HEER‭:
‭‭ 2 ‭‭‘Ik weet dat niets buiten uw macht ligt 
‭en geen enkel plan voor u onuitvoerbaar is.
‭‭ 3 ‭‭Wie was ik dat ik, door mijn onverstand, uw besluit wilde toedekken? 
‭Werkelijk, ik sprak zonder enig begrip, 
‭over wonderen, te groot voor mij om te bevatten.
‭‭ 4 ‭‭“Luister, ”zei ik, “dan zal ik spreken, 
‭ik zal u ondervragen, zeg mij wat u weet.”
‭‭ 5 ‭‭Eerder had ik slechts over u gehoord, 
‭maar nu heb ik u met eigen ogen aanschouwd.
‭‭ 6 ‭‭Daarom herroep ik mijn woorden en buig ik mij, 
‭zoals ik hier zit in het stof en het vuil.’‭ 

Vader, vol van vrees en schaamte, buigen wij voor U.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand