Goedgezind

Job 42:7-9. Waarom was God Job goedgezind en niet zijn vrienden?

7 ‭‭Nadat de ‭HEER‭ deze woorden tot Job had gesproken, richtte hij zich tot Elifaz uit Teman: ‘Ik ben in woede ontstoken tegen jou en je twee vrienden, omdat jullie niet juist over mij hebben gesproken, zoals mijn dienaar Job.‭ 8 ‭‭Welnu, neem elk zeven jonge stieren en zeven rammen, ga daarmee naar mijn dienaar Job, zodat jullie een offer kunnen brengen voor jezelf. Job, mijn dienaar, zal voor jullie bidden, want ik ben alleen hem goedgezind. Dan zal ik jullie niet blootstellen aan schande, ook al hebben jullie niet juist over mij gesproken, zoals mijn dienaar Job.’‭ 9 ‭‭En Elifaz uit Teman, Bildad uit Suach en Sofar uit NaƤma deden zoals de ‭HEER‭ had gezegd en de ‭HEER‭ was Job goedgezind.‭ 

Zo machtig, zo waardig, heilig is de Heer onze God.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand