Grens

Job 38:4-11. Welke grenzen heeft God voor ons mensen gesteld en hoe ga jij daar mee om?

4 ‭‭Waar was jij toen ik de aarde grondvestte? 
‭Vertel het me, als je zoveel weet.
‭‭ 5 ‭‭Wie stelde haar grenzen vast? Jij weet dat toch? 
‭Wie strekte het meetlint over haar uit?
‭‭ 6 ‭‭Waar zijn haar sokkels verankerd, 
‭wie heeft haar hoeksteen gelegd,
‭‭ 7 ‭‭terwijl de morgensterren samen jubelden 
‭en Gods zonen het uitschreeuwden van vreugde?
‭‭ 8 ‭‭En wie sloot de zee af met een deur, 
‭toen ze uit de schoot van de aarde brak?
‭‭ 9 ‭‭Ik hulde haar in een gewaad van wolken 
‭en omwond haar met donkere nevels.
‭‭ 10 ‭‭Ik legde haar mijn grenzen op 
‭en sloot haar af met deur en grendelbalk, 
‭‭ 11 ‭‭en zei: “Tot hiertoe en niet verder, 
‭dit is de grens die ik je trotse golven stel.”
‭‭ 
Staak de strijd en erken dat Hij God is.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand