Eigen kracht

Job 40:6-14. Hoeveel eigen kracht zit er in je relatie met God?

6 ‭‭Toen antwoordde de ‭HEER‭ Job vanuit een storm: 
‭‭ 7 ‭‭‘Sta op, Job, wapen je; 
‭ik zal je ondervragen, zeg mij wat je weet.
‭‭ 8 ‭‭Wil je mijn recht loochenen, 
‭wil je mij schuldig verklaren en zelf vrijuit gaan?
‭‭ 9 ‭‭Is jouw arm zo sterk als die van God, 
‭heb jij zo’n donderstem als hij? 
‭‭ 10 ‭‭Tooi je dan met trots en waardigheid, 
‭omkleed jezelf met eer en glorie. 
‭‭ 11 ‭‭Stort je razende woede over alles uit, 
‭zie je een hoogmoedige–verneder hem,
‭‭ 12 ‭‭zie je een hoogmoedige–buig zijn nek, 
‭vertrap de goddelozen, waar ze ook zijn.
‭‭ 13 ‭‭Begraaf ze allemaal in het stof, 
‭beneem hun in de onderwereld het gezicht.
‭‭ 14 ‭‭Wanneer je op eigen kracht zult winnen, 
‭dan zal ook ik je prijzen.
‭‭ 
Niet door eigen kracht, werk dat ik volbracht, maar het kruis dat is genoeg.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand