Waarom

1Kronieken 21:1-8. Bij welke situatie past het om je de vraag te stellen:’Waarom wil ik dit?’

1 ‭‭Satan keerde zich tegen Israël en zette David ertoe aan in Israël een volkstelling te houden.‭ 2 ‭‭De koning zei tegen Joab en tegen de bevelhebbers van het leger: ‘Houd in Israël een volkstelling, van Dan tot Berseba, en breng mij de uitslag, zodat ik weet hoe groot het is.’‭ 3 ‭‭Joab antwoordde: ‘Al zou de ‭HEER‭ zijn volk nog honderdmaal zo groot maken als nu, mijn heer en koning, het blijven allen dienaren van mijn heer. Dus waarom wilt u dit? Waarom zou u schuld op Israël laden?’‭ 4 ‭‭Maar het woord van de koning was wet, dus ging Joab op weg. Hij trok heel het land door, en ten slotte kwam hij weer terug in Jeruzalem.‭ 5 ‭‭Hij meldde de uitkomst van de volkstelling aan David: Israël telde één miljoen honderdduizend mannen die de wapens konden hanteren en Juda vierhonderdzeventigduizend.‭ 6 ‭‭Omdat de opdracht van de koning Joab tegen de borst stuitte, had hij de stammen Levi en Benjamin niet ingeschreven.‭ 7 ‭‭Het was slecht in Gods ogen dat dit was gebeurd, daarom strafte hij Israël.‭ 8 ‭‭Hierop zei David tegen God: ‘Ik heb ernstig gezondigd met mijn daad. Vergeef uw dienaar zijn zonde; ik ben een dwaas geweest.’‭ 

Hoe kom ik van zonde vrij?


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand