Vastberaden en standvastig

1Kronieken 22:6-13. Waarin geldt voor jou de oproep om vastberaden en standvastig te zijn?

6 ‭‭David riep zijn zoon Salomo bij zich en droeg hem op een tempel te bouwen voor de ‭HEER‭, de God van Israël.‭ 7 ‭‭Hij zei hem: ‘Ik had graag zelf een tempel gebouwd voor de naam van de ‭HEER‭, mijn God.‭ 8 ‭‭Maar de ‭HEER‭ heeft zich tot mij gericht met de woorden: “Jij hebt ten overstaan van mij veel bloed vergoten en grote oorlogen gevoerd. Daarom zul jij geen huis bouwen voor mijn naam, je hebt te veel bloed vergoten.‭ 9 ‭‭Maar je zult een zoon krijgen. Hij zal een man van vrede zijn, want ik zal hem rust geven door hem van al zijn vijanden te verlossen. Salomo zal hij daarom heten; tijdens zijn bewind zal ik Israël rust en vrede schenken.‭ 10 ‭‭Hij zal een huis bouwen voor mijn naam. Hij zal voor mij een zoon zijn en ik voor hem een vader, en ik zal ervoor zorgen dat zijn troon in Israël niet zal wankelen.”‭ 11 ‭‭Welnu, mijn zoon, moge de ‭HEER‭ je ter zijde staan, zodat je zult slagen en voor de ‭HEER‭, je God, een tempel zult bouwen zoals hij over jou heeft voorzegd.‭ 12 ‭‭Ik hoop dan ook dat de ‭HEER‭ je verstand en inzicht zal schenken zodat je, wanneer hij je over Israël aanstelt, de wetten van de ‭HEER‭, je God, zult naleven.‭ 13 ‭‭Wanneer je je houdt aan de bepalingen en regels die de ‭HEER‭ met betrekking tot Israël aan zijn dienaar Mozes heeft opgedragen, zul je zeker slagen. Wees vastberaden en standvastig, laat je door niets weerhouden of ontmoedigen.‭ 

Ik vestig al mijn hoop op U


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand