Verhoord

1Kronieken 21:18-30. Wat is de laatste gebedsverhoring die jij hebt meegemaakt?

18 ‭‭De engel van de ‭HEER‭ droeg Gad op tegen David te zeggen dat hij naar de dorsvloer van de Jebusiet Ornan moest gaan om daar een altaar voor de ‭HEER‭ op te richten.‭ 19 ‭‭David ging naar boven, zoals Gad hem in naam van de ‭HEER‭ had opgedragen.‭ 20 ‭‭Ook Ornan had, toen hij opkeek, de engel zien staan. Zijn vier zonen, die bij hem waren, verstopten zich, maar Ornan ging door met dorsen.‭ 21 ‭‭David ging naar Ornan. Zodra hij David zag naderen, ging hij hem vanaf de dorsvloer tegemoet en knielde voor hem neer.‭ 22 ‭‭David zei tegen hem: ‘Verkoop mij het terrein waarop u uw graan dorst, zodat ik er een altaar kan bouwen voor de ‭HEER‭. Ik zal u er de volle prijs voor betalen, zodat het volk van deze plaag wordt verlost.’‭ 23 ‭‭Ornan antwoordde: ‘Neem het, mijn heer en koning, en doe wat goed is in uw ogen. Alstublieft: mijn runderen voor het brandoffer, mijn dorsslede als brandhout en mijn koren voor het graanoffer, dit alles schenk ik u.’‭ 24 ‭‭‘Nee, ‘antwoordde koning David, ‘ik wil er de volle prijs voor betalen. Ik ga niet iets dat van u is aan de ‭HEER‭ opdragen, en geen brandoffer brengen dat me niets heeft gekost.’‭ 25 ‭‭David betaalde Ornan zeshonderd sjekel goud voor het terrein.‭ 26 ‭‭Hij bouwde er een altaar voor de ‭HEER‭ en bracht brandoffers en vredeoffers. Hij riep de ‭HEER‭ aan, en de ‭HEER‭ antwoordde hem door vanuit de hemel vuur te laten neerdalen op het altaar waarop het brandoffer lag.‭ 27 ‭‭En de ‭HEER‭ droeg de engel op zijn zwaard weer in de schede te steken.‭ 28 ‭‭Toen David daar op de dorsvloer van de Jebusiet Ornan zag dat de ‭HEER‭ hem verhoord had, bracht hij daar nog meer offers.‭ 29 ‭‭De tabernakel van de ‭HEER‭, die Mozes in de woestijn had gemaakt, en het brandofferaltaar bevonden zich in die tijd op de offerhoogte van Gibeon.‭ 30 ‭‭Daarheen had David echter niet durven gaan om God om raad te vragen, zoveel angst had het zwaard van de engel van de ‭HEER‭ hem ingeboezemd.‭ 

U hoort mij als ik bid.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand