Mild

1Koningen 13:6-10. Wat heeft je mildheid van God voor ons betekend?

6 ‭‭‘Alstublieft, ‘smeekte de koning de godsman, ‘bid voor mij en probeer de ‭HEER‭, uw God, te vermurwen, zodat ik mijn arm weer kan bewegen.’ De godsman wist de ‭HEER‭ mild te stemmen, zodat de koning zijn arm weer kon bewegen zoals eerst.‭ 7 ‭‭Toen zei de koning: ‘Kom met mij mee naar huis, dan kunt u zich verkwikken. En ik zal u een geschenk geven.’‭ 8 ‭‭Maar de godsman antwoordde: ‘Al gaf u mij de helft van uw bezit, dan nog zou ik niet met u meekomen. Ik zal hier in Betel niets eten en niets drinken.‭ 9 ‭‭Dat is een bevel van de ‭HEER‭, dat mij werd opgelegd met de woorden: “Je mag niets eten en niets drinken en niet langs dezelfde weg teruggaan als je gekomen bent.”’‭ 10 ‭‭Daarom nam hij een andere weg terug dan die waarlangs hij was gekomen.‭ 

O, wat een heerlijkheid, mildheid en majesteit. Kom en aanbid Hem!


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand