Ontrouw

1Koningen 11:5-13. Hoe te handelen als je te maken krijgt met ontrouw?

5 ‭‭Salomo zocht zijn heil bij Astarte, de godin van de Sidoniërs, en Milkom, de gruwelijke god van de Ammonieten.‭ 6 ‭‭Hij deed wat slecht is in de ogen van de ‭HEER‭ en was de ‭HEER‭ niet zo trouw als zijn vader David.‭ 7 ‭‭Zo liet hij op een heuvel in de buurt van Jeruzalem een offerplaats maken ter ere van Kemos, de gruwelijke god van Moab, en ter ere van Moloch, de gruwelijke god van de Ammonieten.‭ 8 ‭‭Voor al zijn buitenlandse vrouwen maakte hij eigen offerplaatsen, zodat zij wierook konden branden en offers konden brengen voor hun goden.‭ 9 ‭‭De ‭HEER‭ werd woedend op Salomo, omdat hij ontrouw was geworden aan hem, de God van Israël, die hem tot tweemaal toe was verschenen‭ 10 ‭‭en hem uitdrukkelijk had verboden zich met andere goden in te laten. Omdat Salomo zich niet hield aan wat de ‭HEER‭ hem bevolen had,‭ 11 ‭‭zei de ‭HEER‭ tegen hem: ‘Het is met jou zo ver gekomen dat je het verbond met mij niet in acht neemt en je niet houdt aan de bepalingen die ik je heb opgelegd. Daarom zal ik het koningschap van je losscheuren en het aan een van je ondergeschikten geven.‭ 12 ‭‭Maar omwille van je vader David zal ik wachten tot na je dood, en pas je zoon het koningschap ontnemen.‭ 13 ‭‭En omwille van mijn dienaar David en omwille van Jeruzalem, de stad die ik heb uitgekozen, zal ik je zoon niet het hele koninkrijk ontnemen; één stam zal ik hem laten houden.’‭

Ben ik ontrouw, Gij blijft immer dezelfde die Gij steeds waart, dat bewijst Gij ook nu.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand