Voorbeeld

1Koningen 16:1-6. Welke mensen zijn voor jou voorbeelden om na te volgen en waarom?

1 ‭‭Daarom richtte de ‭HEER‭ zich tot Jehu, de zoon van Chanani, met de volgende uitspraak tegen Basa:‭ 2 ‭‭‘Ik heb je uit het stof gehaald en je aangesteld tot vorst over mijn volk, Israël. Maar jij hebt het voorbeeld van Jerobeam gevolgd en de Israëlieten, mijn volk, ertoe aangezet te zondigen en mij met hun wangedrag te tergen.‭ 3 ‭‭Daarom zal ik Basa en zijn koningshuis wegvagen zoals ik het koningshuis van Jerobeam, de zoon van Nebat, heb weggevaagd.‭ 4 ‭‭Wie van de familie van Basa in de stad sterft, zal door de honden worden opgevreten, en wie sterft in het open veld, zal worden opgevreten door de vogels.’‭ 5 ‭‭Verdere bijzonderheden over Basa en over de overwinningen die hij behaalde zijn opgetekend in de kronieken van de koningen van Israël.‭ 6 ‭‭Toen Basa bij zijn voorouders te ruste ging, werd hij begraven in Tirsa. Zijn zoon Ela volgde hem op.‭ 

Zijn voorbeeld roept om te dienen ied're dag


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand