Nijgen

1Koningen 1:15-21. Hoe toon jij je eerbied aan Koning Jezus?

15 Batseba ging het vertrek binnen waar de oude koning werd verzorgd door Abisag uit Sunem. 16 Ze neeg en knielde voor de koning, en hij vroeg haar wat ze wenste. 17 ‘Mijn heer, ‘antwoordde ze, ‘u hebt me bij de HEER, uw God gezworen: “Jouw zoon Salomo zal na mij koning zijn, en hij zal op mijn troon zitten.” 18 Maar nu is buiten uw medeweten Adonia tot koning uitgeroepen. 19 Hij heeft een offerfeest gehouden en een stier en een groot aantal vetgemeste schapen en geiten geslacht. Alle koningszonen heeft hij uitgenodigd, en ook de priester Abjatar en Joab, de zoon van Seruja, maar uw dienaar Salomo niet. 20 Nu, mijn heer en koning, zijn de ogen van heel IsraĆ«l op u gericht. Van u wil men horen wie er na u op uw troon zal zitten. 21 Anders zullen mijn zoon Salomo en ik na uw dood van hoogverraad beschuldigd worden.’ 

Daarom knielen wij uit eerbied voor Gods Zoon.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand