Afwijzen

1Koningen 2:13-25. Koning Jezus zegt vandaag tegen jou: 'Vraag, [je naam], Ik zal je niet afwijzen.'

13 En Adonia, de zoon van Chaggit, trad binnen bij Batseba, de moeder van Salomo, en zij vroeg: Komt gij met vredelievende bedoeling? En hij antwoordde: Ja. 14 Voorts zeide hij: Ik heb iets met u te bespreken. En zij zeide: Spreek. 15 Toen zeide hij: Gij weet, dat mij het koningschap toekwam; ook had geheel Israel naar mij uitgezien, dat ik koning zou worden, maar door een ommekeer viel het koningschap aan mijn broeder ten deel, want het is hem van de HERE ten deel gevallen. 16 Nu wil ik u een verzoek doen; wijs mij niet af. 17 En zij zeide tot hem: Spreek. En hij zeide: Zeg toch tot koning Salomo (want hij zal u niet afwijzen) dat hij mij Abisag, de Sunamitische, tot vrouw geve. 18 Daarop zeide Batseba: Goed, ik zal over u tot de koning spreken. 19 Toen Batseba bij koning Salomo binnentrad om tot hem over Adonia te spreken, rees de koning op om haar tegemoet te gaan, en boog zich voor haar neer; daarna zette hij zich op zijn troon en liet een zetel plaatsen voor de koningin–moeder, en zij zette zich aan zijn rechterhand. 20 En zij zeide: Ik wil u een klein verzoek doen, wijs mij niet af. En de koning zeide tot haar: Vraag, moeder, want ik zal u niet afwijzen. 21 Toen zeide zij: Abisag, de Sunamitische, worde aan uw broeder Adonia tot vrouw gegeven. 22 Maar koning Salomo gaf zijn moeder ten antwoord: En waarom vraagt gij enkel Abisag, de Sunamitische, voor Adonia? Vraag liever voor hem het koningschap, omdat hij mijn oudere broeder is; zowel voor hem, als voor de priester Abjatar, alsook voor Joab, de zoon van Seruja. 23 Toen zwoer koning Salomo bij de HERE: Zo moge God mij doen, ja nog erger: Adonia heeft dit woord tegen zijn leven gesproken. 24 En nu, zo waar de HERE leeft, die mij aangesteld heeft en mij heeft doen zitten op de troon van mijn vader David, en die mij een huis gemaakt heeft, zoals Hij toegezegd had, Adonia zal heden ter dood gebracht worden. 25 En koning Salomo liet hem door Benaja, de zoon van Jojada, neerstoten, zodat hij stierf. 

Ik hoef niets te verbergen, want U wijst mij niet af.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand