Thuis

Ruth 3:1-6. Is Jezus jouw thuis en wat heeft Hij jou verteld te doen?

1 Op een dag zei Noömi, haar schoonmoeder: ‘Mijn dochter, zal ik niet een thuis voor je zoeken waar het je goed zal gaan? 2 Boaz, bij wie je gewerkt hebt, is zoals je weet familie van ons. Vanavond zal hij op de dorsvloer gerst wannen. 3 Baad je, wrijf je in met olie, kleed je aan en ga naar de dorsvloer. Zorg dat hij je niet ziet voordat hij klaar is met eten en drinken. 4 Als hij gaat slapen moet je goed opletten waar hij zich neerlegt, en dan moet je naar hem toe gaan, de deken aan zijn voeteneinde terugslaan en daar gaan liggen. Hij zal je dan wel vertellen wat je moet doen.' 5 Ruth antwoordde: ‘Ik zal doen wat u mij zegt.' 6 Ze ging naar de dorsvloer en deed precies wat haar schoonmoeder haar had opgedragen.

Aan uw voeten Heer is de hoogste plaats, daarom kniel ik neer bij U.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand