Bitter

Ruth 1:19b-22. Hoe bitter is jouw levenslot en hoe kijk jij in dat verband naar God?

Hun aankomst in Betlehem baarde veel opzien. Overal in de stad riepen de vrouwen: ‘Dat is toch Noömi?' 20 Maar ze zei tegen hen: ‘Noem me niet Noömi,(1) noem me Mara,(2) want de Ontzagwekkende heeft mijn lot zeer bitter gemaakt. 21 Toen ik hier wegging had ik alles, maar de HEER heeft mij met lege handen laten terugkomen. Waarom mij nog Noömi noemen, nu de HEER zich tegen mij heeft gekeerd, nu de Ontzagwekkende me kwaad heeft gedaan?' 22 Zo kwamen ze samen terug uit Moab, Noömi en haar schoondochter Ruth, de Moabitische. Ze kwamen in Betlehem aan bij het begin van de gersteoogst.

Uw tederheid genas wat er bitter in mij was.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand