Bijzonder

Ruth 3:7-14. Hoe bijzonder ben jij in de ogen van onze Losser Jezus?

7 Boaz at en dronk, voelde zich voldaan, en legde zich te slapen tegen een hoop gerst. Toen kwam Ruth stilletjes naar hem toe, sloeg de deken aan zijn voeteneinde terug en ging liggen. 8 Midden in de nacht schrok hij wakker, draaide zich om en zag een vrouw aan zijn voeteneinde liggen. 9 ‘Wie is daar?' vroeg hij. ‘Ik ben het, Ruth,' zei ze. ‘Wilt u mij bij u nemen, want u kunt voor ons als losser optreden.' 10 ‘Moge de HEER je zegenen, mijn dochter,' zei hij. ‘Dit getuigt van nog meer trouw dan wat je voorheen al hebt gedaan. Je hebt niet omgekeken naar jongere mannen, arm of rijk. 11 Daarom, mijn dochter, wees niet bang. Ik zal doen wat je van me vraagt; iedereen in de stad weet immers dat je een bijzondere vrouw bent. 12 Maar al is het waar dat ik jullie kan helpen, er is nog iemand anders voor wie dat geldt, en hij staat dichter bij jullie dan ik. 13 Blijf vannacht hier. Als morgenochtend blijkt dat die man als losser wil optreden is het goed, maar als hij dat niet wil, dan doe ik het, zo waar de HEER leeft. Blijf hier nu maar liggen, tot het ochtend wordt.' 14 En zij bleef tot de ochtend aan zijn voeteneinde liggen.

U vindt mij bijzonder.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand