Verleiden

2Koningen 21:7-15. Wat zijn bronnen van verleiding die jou van een leven met God afhouden en hoe ga jij daar mee om?

7 ‭‭Zo liet hij bijvoorbeeld een beeld van de godin Asjera maken, dat hij een plaats gaf in de tempel waarvan de ‭HEER‭ tegen David en zijn zoon Salomo had gezegd: ‘In deze tempel, in Jeruzalem, dat ik uit alle steden van Israëls stammen heb uitgekozen, zal ik voor altijd mijn naam laten wonen.‭ 8 ‭‭Ik zal ervoor zorgen dat de Israëlieten nooit meer hoeven weg te trekken uit het land dat ik hun voorouders heb gegeven, maar dan moeten zij zich wel houden aan alles wat ik hun heb opgedragen, aan de wet die mijn dienaar Mozes hun heeft opgelegd.’‭ 9 ‭‭Maar ze luisterden niet en lieten zich door Manasse verleiden nog meer kwaad te doen dan de volken die de ‭HEER‭ voor hen had uitgeroeid.‭ 10 ‭‭Daarom sprak de ‭HEER‭ bij monde van zijn dienaren, de profeten:‭ 11 ‭‭‘Koning Manasse van Juda heeft zich ingelaten met verfoeilijke praktijken, erger nog dan die van de Amorieten die hier vroeger woonden, en hij heeft daarbij ook de Judeeërs met zijn afgoden tot zonde aangezet.‭ 12 ‭‭Daarom–zegt de ‭HEER‭, de God van Israël: Ik zal over Jeruzalem en Juda onheil brengen waarvan ieder zo zal ophoren dat zijn beide oren tuiten.‭ 13 ‭‭Ik zal over Jeruzalem het meetlint van Samaria leggen en het schietlood van het koningshuis van Achab. Ik zal Jeruzalem schoonvegen zoals je een gebruikte schaal schoonveegt en daarna ondersteboven wegzet.‭ 14 ‭‭Wie er van mijn volk nog overblijven zal ik aan hun lot overlaten. Ik zal ze aan hun vijanden uitleveren, zodat hun vijanden ze kunnen plunderen en beroven.‭ 15 ‭‭Dit alles zal ik doen omdat zij hebben gedaan wat slecht is in mijn ogen en me hebben getergd vanaf de dag dat ze uit Egypte vertrokken tot nu toe.’‭ 

Leer mijn lied de weg naar U als verleiding mij omgeeft.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand