Hart en ziel

2Koningen 23:24-28. Wat betekent het om met hart en ziel Jezus te volgen?

24 ‭‭Ook zuiverde Josia het land van geestenbezweerders, waarzeggers, huisgoden, afgoden, kortom, van alle verfoeilijke praktijken die in Juda en Jeruzalem voorkwamen. Zo kwam hij na wat beschreven stond in het wetboek dat de priester Chilkia in de tempel van de ‭HEER‭ had gevonden.‭ 25 ‭‭Met hart en ziel en met inzet van al zijn krachten trachtte hij de wetten van Mozes strikt na te leven en terug te keren tot de ‭HEER‭, zoals geen van zijn voorgangers of opvolgers ooit gedaan heeft.‭ 26 ‭‭Toch liet de ‭HEER‭ zijn toorn tegen Juda, waarin hij was ontbrand doordat Manasse hem tot het uiterste had getergd, niet varen.‭ 27 ‭‭Hij zei: ‘Zoals ik IsraĆ«l verstoten heb, zo zal ik ook Juda verstoten. En Jeruzalem, de stad die ik had uitverkozen, zal ik verwerpen, evenals de tempel waarvan ik heb gezegd dat daar mijn naam zou wonen.’‭ 28 ‭‭Verdere bijzonderheden over Josia zijn opgetekend in de kronieken van de koningen van Juda.‭ 

Heer, ik geef U mijn hart, ik geef U mijn ziel.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand