Opengesteld

2Koningen 22:14-20. Waar heb jij je hart voor opengesteld en waar leidt dat naar toe?

14 ‭‭De priester Chilkia, Achikam, Achbor, Safan en Asaja gingen naar de profetes Chulda, de vrouw van Sallum. Sallum was de zoon van Tikwa, de zoon van Charchas; hij beheerde de priesterkleding. Chulda woonde in het nieuwe stadsdeel van Jeruzalem. Toen ze haar alles verteld hadden,‭ 15 ‭‭zei Chulda tegen hen: ‘Dit zegt de ‭HEER‭, de God van Israël: Zeg tegen degene die jullie naar mij heeft toegestuurd:‭ 16 ‭‭“Dit zegt de ‭HEER‭: Ik zal onheil brengen over deze stad en haar bewoners, precies zoals beschreven staat in het boek dat de koning van Juda heeft gelezen.‭ 17 ‭‭Dat doe ik omdat zij zich van mij hebben afgekeerd, offers hebben ontstoken voor andere goden en mij hebben getergd met de beelden die ze gemaakt hebben. Mijn toorn tegen deze stad is hoog opgelaaid en zal niet meer doven.”‭ 18 ‭‭‭(18–19)‭ En tegen de koning van Juda persoonlijk, die jullie heeft gestuurd om de ‭HEER‭ te raadplegen, moeten jullie zeggen: “Dit zegt de ‭HEER‭, de God van Israël: Jij hebt je hart opengesteld voor de woorden die je hebt gehoord. Je hebt je verootmoedigd toen je hoorde wat ik over deze stad en haar inwoners heb gezegd, namelijk dat ze als vloek en schrikbeeld zou gelden. Je hebt je kleren gescheurd en voor mij gehuild. Daarom heb ook ik naar jou geluisterd–spreekt de ‭HEER‭.‭ 19 ‭‭‭ 20 ‭‭Je zult in vrede sterven en bij je voorouders begraven worden. Jij zult niet met eigen ogen hoeven aan te zien hoe ik onheil breng over deze stad.”’ 
‭Dit antwoord brachten ze aan de koning over.‭ 

En ik kom tot U met een open hart.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand