Uw naam

Psalmen 109:21-31. Wat doet de Heer voor jou wat tot eer van zijn naam is?

21 ‭‭Maar u, ‭HEER‭, mijn God, 
‭doe voor mij wat tot eer van uw naam is: 
‭bevrijd mij, u bent goed en trouw.
‭‭ 22 ‭‭Ik ben verzwakt en arm, 
‭gewond in het diepst van mijn hart.
‭‭ 23 ‭‭Ik verdwijn als een schaduw die lengt, 
‭als een sprinkhaan die wordt afgeschud; 
‭‭ 24 ‭‭mijn knieĆ«n zijn slap van het vasten, 
‭ik ben tot op het bot vermagerd. 
‭‭ 25 ‭‭Ik wek de lachlust op, 
‭wie mij ziet schudt meewarig het hoofd.
‭‭ 26 ‭‭Help mij, ‭HEER‭, mijn God, 
‭red mij in uw trouw,
‭‭ 27 ‭‭dan zullen zij weten dat het uw hand is, 
‭dat u, ‭HEER‭, dit hebt gedaan.
‭‭ 28 ‭‭Komt van hen de vloek, van u verwacht ik zegen, 
‭schande over mijn belagers, vreugde over uw dienaar,
‭‭ 29 ‭‭hoon zal het kleed zijn van wie mij aanklagen, 
‭schande de mantel waarin zij zich hullen.
‭‭ 30 ‭‭De ‭HEER‭ zal ik prijzen met luide stem, 
‭hem loven te midden van velen,
‭‭ 31 ‭‭hij staat de armen ter zijde 
‭en redt hen uit de greep van hun rechters. 
‭‭ 
Heilig is uw naam


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand