Aanklagers

Psalmen 109:7-20. Dat mijn aanklagers ............................... Wat komt er bij jou op de stippellijn te staan?

7 ‭‭Dat hij schuldig wordt bevonden 
‭en dat zijn gebed God niet bereikt.
‭‭ 8 ‭‭Dat zijn dagen geteld zijn, 
‭een ander zijn ambt overneemt,
‭‭ 9 ‭‭dat hij zijn kinderen vaderloos, 
‭zijn vrouw als weduwe achterlaat.
‭‭ 10 ‭‭Dat zijn kinderen bedelend rondzwerven, 
‭naar eten zoeken in het puin van hun huizen,
‭‭ 11 ‭‭dat schuldeisers beslag leggen op zijn bezit 
‭en vreemden roven wat hij moeizaam verwierf.
‭‭ 12 ‭‭Dat niemand hem trouw blijft, 
‭niemand zich ontfermt over zijn kinderen, 
‭‭ 13 ‭‭dat zijn nageslacht voorgoed verdwijnt, 
‭hun naam na hun leven wordt uitgewist.
‭‭ 14 ‭‭Dat de schuld van zijn voorouders de ‭HEER‭ in gedachte blijft, 
‭de zonde van zijn moeder niet wordt uitgewist,
‭‭ 15 ‭‭dat hun zonde en schuld de ‭HEER‭ steeds voor ogen staan 
‭en niemand op aarde hun naam nog gedenkt.
‭‭ 16 ‭‭Want hij bewees aan niemand trouw, 
‭hij vervolgde zwakken en armen, 
‭wanhopigen dreef hij de dood in.
‭‭ 17 ‭‭Dat de vloek die hij liefhad hem treft, 
‭de zegen die hij een ander misgunde 
‭hem nooit ten deel zal vallen.
‭‭ 18 ‭‭Dat de vloek hem als een mantel omhult, 
‭zijn lichaam vult als water, 
‭zijn gebeente doordringt als olie.
‭‭ 19 ‭‭Dat de vloek als het kleed is dat hij draagt, 
‭als de gordel die hij dagelijks omheeft!’
‭‭ 20 ‭‭Laat zó de ‭HEER‭ mijn aanklagers straffen, 
‭hen die zelf over mij dit kwaad afroepen.
‭‭ 
Geen aanklacht houdt meer stand, wanneer mijn Redder pleit voor mij.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand