Verbijsterd

Ezra 9:1-4. Wanneer was jij voor het laatst verbijsterd en waarover?

1 ‭‭Toen deze zaken afgehandeld waren, kwamen de leiders naar mij toe en zeiden: ‘Het volk van Israël, de priesters en de Levieten hebben zich niet afzijdig gehouden van de bevolking van het land en ook niet van de gruwelijke gebruiken van de Kanaänieten, Hethieten, Perizzieten, Jebusieten, Ammonieten, Moabieten, Egyptenaren en Amorieten.‭ 2 ‭‭Ze hebben namelijk meisjes van die volken tot vrouw genomen, voor zichzelf en voor hun zonen, en zo hebben zij, het heilige zaad, zich vermengd met de bevolking van het land. De leiders en bestuurders gingen in deze ontrouw voorop.’‭ 3 ‭‭Zodra ik dit hoorde, scheurde ik mijn kleren en mijn mantel. Ik trok het haar uit mijn hoofd en mijn baard, en ging zitten, verbijsterd.‭ 4 ‭‭En allen die vanwege de ontrouw van de ballingen de dreigende woorden van de God van Israël vreesden, kwamen bij mij. Zo bleef ik verbijsterd zitten tot het avondoffer.‭ 

Als mijn volk zich bekeert van zijn weg en roept tot mijn aangezicht zal ik hen verhoren en genadig zijn en hun land genezen van alle pijn.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand