Informeerde

Nehemia 1:1-4. Over wie of wat wil jij je vandaag laten informeren?

1 ‭‭Verslag van Nehemia, de zoon van Chachalja. 
‭In de maand kislew van het twintigste jaar, toen ik mij in de burcht van Susa bevond,‭ 2 ‭‭kwam een van mijn broers, Chanani, met een aantal mannen vanuit Juda naar me toe. Ik vroeg hun hoe het de Joden verging die waren overgebleven en de ballingschap hadden overleefd, en informeerde naar de toestand in Jeruzalem.‭ 3 ‭‭Ze vertelden me dit: ‘Het gaat heel slecht met de mensen die de ballingschap hebben overleefd en die nu in de provincie Juda wonen. Ze zijn er het mikpunt van spot, want de muur van Jeruzalem is afgebroken en de poorten zijn in vlammen opgegaan.’‭ 4 ‭‭Toen ik deze woorden hoorde, ging ik huilend op de grond zitten. Ik rouwde dagenlang, ik vastte en riep de God van de hemel aan.‭ 

Toon mijn liefde aan de ander.





Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand