Hoogverheven

2Samuël 22:45-51. Waarom wil jij God prijzen en welk loflied ter ere van zijn naam zou jij graag willen zingen?

45 Vreemdelingen toonden zich onderdanig, 
ze gehoorzaamden mij zodra ze van mij hoorden,
46 vreemde volken verloren hun kracht, 
wankelend kwamen zij uit hun burchten.
47 De HEER leeft, geprezen zij mijn rots, 
hoogverheven is God, de rots die mij redt.
48 De God die mij wraak liet nemen, 
bracht volken onder mijn gezag,
49 schudde mijn vijanden van mij af, 
verhief mij boven mijn tegenstanders, 
ontrukte mij aan mannen van geweld.
50 Daarom wil ik u prijzen, HEER, te midden van de volken, 
een loflied zingen tot eer van uw naam.
51 Hij schenkt zijn koning overwinningen, 
betoont zich trouw aan zijn gezalfde, 
aan David en zijn nageslacht, voor altijd.’

Allerhoogste

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand