Uitgewist

Deut 32:36-43. Hoe heeft God onze schuld uitgewist en wat doet dat met jou?

36 Want de HEER zal zijn volk recht doen, hij ontfermt zich weer over zijn dienaren. Als hij ziet dat alle krachten hun begeven en weldra iedereen bezwijkt, 37 zal hij zeggen: “Waar zijn je goden nu? Waar is de rots waarop je steunde? 38 Hebben ze niet het vet van je offers gegeten, niet gedronken van de wijn die je ze aanbood? Laten die goden je dan te hulp schieten, laten zij een schuilplaats voor je zijn! 39 Zie het toch in: ik ben de enige, naast mij is er geen andere god. Ik laat sterven, ik geef leven, ik sla wonden en ik genees. Wanneer ik mijn macht laat gelden is er niemand die redding bieden kan. 40 Ik hef mijn hand op naar de hemel en zweer: ‘Zo waar ik eeuwig leef: 41 Ik wet mijn bliksemend zwaard, ik ga het vonnis voltrekken. Ik zal mij wreken op mijn vijanden, ik reken af met wie mij haatten. 42 Mijn pijlen maak ik dronken van het bloed van vijanden, gevallen en gevangen; mijn zwaard verslindt het vlees van hun mannen die zo dreigend hun haren hadden losgeworpen.'” 

43 Laat alle volken zijn volk toejuichen, omdat hij het bloed van zijn dienaren wreekt; hij neemt wraak op zijn vijanden en de schuld van zijn land en zijn volk wist hij uit.'

Ik dank u voor uw genade o Heer

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand