Gegrepen

2Kronieken 20:14-19. Ben jij weleens gegrepen door de Geest van de Heer en wat gebeurde er toen?

14 ‭‭In hun midden bevond zich ook Jachaziël, de zoon van Zecharja, die de zoon was van Benaja, de zoon van Jeïel, de zoon van Mattanja, een Leviet uit de familie van Asaf. Hij werd ter plekke gegrepen door de geest van de ‭HEER‭ en zei:‭ 15 ‭‭‘Juda en Jeruzalem en u, koning Josafat, luister goed! Dit zegt de ‭HEER‭: Jullie hoeven niet bang te zijn voor de grote legermacht die jullie bedreigt, want dit is niet jullie strijd, maar die van God.‭ 16 ‭‭Ga hun morgen tegemoet. Zij trekken nu over de pas van Sis. Waar de wadi uitkomt in de woestijn van Jeruël, zullen jullie hen treffen.‭ 17 ‭‭Jullie hoeven in deze strijd geen slag te leveren. Wacht rustig af, dan zullen jullie zien hoe de ‭HEER‭, die jullie, Juda en Jeruzalem, bijstaat, voor jullie de overwinning behaalt. Jullie hoeven nergens bang voor te zijn. Ga hun morgen tegemoet, de ‭HEER‭ staat jullie bij.’‭ 18 ‭‭Josafat boog diep voorover en heel Juda en Jeruzalem knielde neer om de ‭HEER‭ hulde te brengen.‭ 19 ‭‭En de Levieten uit de familie van Korach, die weer behoorde tot de familie van Kehat, zongen staande met luide stem de lof van de ‭HEER‭, de God van Israël.‭ 

Neem mij, kneed mij, vorm mij, vul mij. Ik leg mijn leven in uw sterke hand.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand