Wijsheid en inzicht

2Kronieken 1:1-10. Wat wil jij dat God jou geeft?

1 ‭‭Salomo, de zoon van David, verstevigde zijn positie als koning. De ‭HEER‭, zijn God, stond hem ter zijde en maakte hem buitengewoon machtig.‭ 2 ‭‭Salomo ontbood de vertegenwoordigers van heel Israël: de bevelhebbers over duizend man en die over honderd, de rechters en alle leiders, alle familiehoofden,‭ 3 ‭‭kortom, de hele gemeenschap van Israël. Samen met hen ging hij naar de offerhoogte van Gibeon. Daar stond de ontmoetingstent van God, die Mozes, de dienaar van de ‭HEER‭, in de woestijn had gemaakt.‭ 4 ‭‭De ark van God daarentegen was door David opgehaald uit Kirjat–Jearim en overgebracht naar Jeruzalem, naar de tent die hij ervoor had opgericht.‭ 5 ‭‭In Gibeon, voor de tent van de ‭HEER‭, stond ook het bronzen altaar dat Besaleël, de zoon van Uri, de zoon van Chur, gemaakt had. Dat altaar was het doel van hun komst.‭ 6 ‭‭Op dat bronzen altaar, voor de ontmoetingstent, in de nabijheid van de ‭HEER‭, offerde Salomo; hij bracht er een brandoffer van wel duizend dieren.‭ 7 ‭‭Die nacht verscheen God aan Salomo en zei: ‘Wat wil je dat ik je geef?’‭ 8 ‭‭Salomo antwoordde: ‘U bent mijn vader David goedgezind geweest en hebt mij als zijn opvolger aangesteld.‭ 9 ‭‭Laat nu, ‭HEER‭, mijn God, uw belofte aan mijn vader David bewaarheid worden. U hebt mij aangesteld als koning over een volk dat zo talrijk is als het stof van de aarde,‭ 10 ‭‭schenk mij daarom wijsheid en inzicht, zodat ik dit volk kan leiden. Want hoe zou ik anders dit grote volk van u kunnen besturen?’‭ 

Ware wijsheid is ontzag voor de Heer en inzicht, dat is wijken van het kwaad.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand