Voornemen

1Kronieken 17:16-27. Wat is het voornemen van God voor onze toekomst en wat is jouw plaats/rol daarin?

16 ‭‭Koning David ging het heiligdom binnen, nam plaats voor de ‭HEER‭ en bad: ‘Wie ben ik, ‭HEER‭, mijn God, wat is mijn familie, dat u mij zo ver hebt gebracht?‭ 17 ‭‭En alsof dat nog niet genoeg was, God, hebt u ook gesproken over de toekomst van mijn koningshuis. U hebt mij uitgekozen als kroon op de mensheid, door God, de ‭HEER‭, verheven.‭ 18 ‭‭Wat kan ik verder nog zeggen over de grote eer die u mij bewijst? U kent uw dienaar.‭ 19 ‭‭Omwille van uw dienaar, ‭HEER‭, en in overeenstemming met uw voornemen, hebt u al deze grootse dingen gedaan en ze bekendgemaakt.‭ 20 ‭‭Het is zoals ons altijd is voorgehouden, ‭HEER‭: zoals u is er geen, er bestaat geen andere God dan u.‭ 21 ‭‭En wie kan zich meten met Israël, uw volk? Het is het enige volk op aarde waarvoor u zich hebt ingezet om het vrij te kopen en tot uw volk te maken, om zo voor uzelf een naam te vestigen door grootse en indrukwekkende daden: omwille van uw volk, dat u hebt bevrijd, hebt u vreemde volken verdreven.‭ 22 ‭‭U hebt uw volk Israël voor altijd aan u toegewijd, en u, ‭HEER‭, bent hun tot God.‭ 23 ‭‭Welnu, ‭HEER‭, moge de belofte die u aan mij en mijn koningshuis hebt gedaan voor altijd worden waargemaakt, laat uw woord in vervulling gaan.‭ 24 ‭‭Dan zal uw naam waargemaakt zijn en voor altijd in ere worden gehouden, en men zal zeggen: “De ‭HEER‭ van de hemelse machten, de God van Israël, is God over Israël, ”en dan zal het koningshuis van uw dienaar David altijd standhouden.‭ 25 ‭‭U, mijn God, hebt aan uw dienaar onthuld dat u voor mij een huis zult bouwen. Daarom durf ik dit gebed tot u te richten.‭ 26 ‭‭U, ‭HEER‭, u alleen bent God. U hebt me zo’n grootse toekomst beloofd.‭ 27 ‭‭Welnu, zegen dus mijn koningshuis opdat het altijd standhoudt. U, ‭HEER‭, bent het die zegent. U bent gezegend voor altijd.’‭ 

En wat U beloofd heeft dat zult U ook doen.


Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand