Steunen

1Kronieken 12:15-18. Hoe ervaar jij de steun van God en zijn goede bedoelingen?

15 ‭‭‭(12:16)‭ Zij waren het die in de eerste maand, toen de Jordaan buiten zijn oevers was getreden, de rivier overstaken en de bewoners van de valleien ten oosten en ten westen ervan op de vlucht joegen.‭ 16 ‭‭‭(12:17)‭ Op een keer kwamen enkele Benjaminieten en Judeeërs bij de schuilplaats van David.‭ 17 ‭‭‭(12:18)‭ David kwam naar buiten, ging voor hen staan en zei: ‘Als u met goede bedoelingen bij me bent gekomen, om mij te steunen, dan ben ik uw man. Maar als u van plan bent me aan mijn vijanden te verraden hoewel er geen enkel onrecht aan mijn handen kleeft, moge dan de God van onze voorouders zien wat mij wordt aangedaan en het vergelden.’‭ 18 ‭‭‭(12:19)‭ Toen nam een geest bezit van Amasai, de aanvoerder van de dertig helden, en hij zei: ‘Voor u zijn wij gekomen, David! Wij steunen de zoon van Isaï! Vrede zij met u, en met hen die u steunen, want uw God steunt u.’ Daarop nam David hen in zijn bende op en benoemde hij hen tot bevelhebbers.‭ 

Ik steun alleen op Jezus naam.




Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand