Zegen mij

1Kronieken 4:1-10. Waar ben jij als kind van God mee gezegend?

1 ‭‭Nakomelingen van Juda: Peres, Chesron, Karmi, Chur en Sobal.‭ 2 ‭‭Sobals zoon Reaja verwekte Jachat en Jachat verwekte Achumai en Lahad; al deze families komen uit Sora.‭ 3 ‭‭Dit zijn de nakomelingen van de stichter van Etam: Jizreël, Jisma en Jidbas. Hun zuster heette Hasselelponi.‭ 4 ‭‭Penuël, de stichter van Gedor, en Ezer, de stichter van Chusa. Dit waren de nakomelingen van Chur, de oudste zoon van Efrat en de stichter van Betlehem.‭ 5 ‭‭Aschur, de stichter van Tekoa, had twee vrouwen, Chela en Naära.‭ 6 ‭‭Naära baarde hem Achuzzam, Chefer en de stamvaders van de families Temen en Achastar, allemaal nakomelingen van Naära.‭ 7 ‭‭Zonen van Chela: Seret, Jesochar en Etnan.‭ 8 ‭‭Kos verwekte Anub en Hassobeba en was de stamvader van de families van Acharchel, de zoon van Harum.‭ 9 ‭‭Jabes stond in hoger aanzien dan zijn broers. Zijn moeder had hem Jabes genoemd, ‘want, ‘zei ze, ‘ik heb hem in pijn gebaard.’‭ 10 ‭‭Jabes bad tot de God van Israël: ‘Zegen mij: maak mijn grondgebied groot en bescherm me tegen het kwaad, zodat ik geen pijn hoef te lijden.’ God gaf hem wat hij gevraagd had.‭ 

Zegen mij op de weg die ik moet gaan.



Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand