De Heer geeft rust

Rechters 6:19-24. Wat is jouw getuigenis dat de Heer rust geeft?

19 Gideon ging snel naar huis, maakte een geitenbokje klaar en bakte ongedesemd brood van een efa tarwebloem. Hij legde het vlees in een mand en goot het kookvocht in een kom, bracht het naar degene die onder de terebint zat te wachten en bood het hem aan. 20 De engel van God zei tegen hem: ‘Leg het vlees en de broden hier op dit rotsblok en giet het kookvocht erover uit.' Gideon deed wat hem gevraagd was. 21 Toen raakte de engel van de HEER met het uiteinde van zijn staf het voedsel aan en meteen laaide er een vuur uit het rotsblok op dat het vlees en de broden verteerde. Tegelijk was ook de engel van de HEER verdwenen. 22 Toen begreep Gideon dat het een engel van de HEER was geweest, en hij riep uit: ‘Nee, HEER! Nee, mijn God! Ik heb oog in oog gestaan met een engel van de HEER!' 23 Maar de HEER stelde hem gerust: ‘Je hoeft niet bang te zijn, je zult niet sterven.' 24 Gideon bouwde op die plek een altaar voor de HEER, en noemde het ‘De HEER geeft rust'. Tot op de dag van vandaag staat dat altaar op het land van de afstammelingen van AbiĆ«zer in Ofra.

Komt tot Mij allen die vermoeid en belast zijt. Komt tot Mij en Ik geef u rust.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand