Vergelding

Rechters 1:4-7. Wat heeft Jezus met 'vergelding' gedaan op het kruis van Golgotha en wat doe jij er mee in je relatie tot je medemens?

4 Juda rukte op, en de HEER leverde de KanaƤnieten en Perizzieten aan hen uit; bij Bezek versloegen ze er tienduizend. 5 Ze kwamen daar tegenover Adonibezek te staan, bonden de strijd met hem aan en versloegen de KanaƤnieten en Perizzieten. 6 Adonibezek sloeg op de vlucht, maar na een achtervolging kregen ze hem te pakken en hakten hem zijn duimen en zijn grote tenen af. 7 Adonibezek verklaarde: ‘Ik heb aan mijn hof wel zeventig koningen van wie ik de duimen en grote tenen heb afgehakt en die zich in leven houden met de kruimels onder mijn tafel. God vergeldt mij nu wat ik hun heb aangedaan!' Hij werd naar Jeruzalem gebracht, en daar is hij gestorven.

Vader, vol van vrees en schaamte buigen wij voor U.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand