Gewezen

Rechters 2:20-23. Welke weg heeft God jou gewezen en wandel je daar (nog) op?

20 De HEER ontstak in woede tegen Israël en zei: ‘Dit volk overtreedt de regels van het verbond die ik hun voorouders heb opgelegd en het luistert niet naar mij. 21 Ik zal daarom geen enkel volk meer verdrijven dat nog in het land woonde toen Jozua stierf.' 22-23 De HEER had die volken namelijk in het land laten blijven en ze niet onmiddellijk verdreven omdat hij de Israëlieten op de proef wilde stellen. Hij had ze niet aan Jozua uitgeleverd, omdat hij wilde zien of de Israëlieten zich net als hun voorouders zouden houden aan de weg die hij hun had gewezen of niet.

God wijst mij een weg als ik zelf geen uitkomst zie.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand