Slavernij

Deut 15:12-18. Van welke slavernij heeft God jou bevrijd en wat heeft Hij je met gulle hand gegeven?

12 Wanneer iemand uit uw volk, een Hebreeuwse man of vrouw, zich als slaaf of slavin aan u verkoopt, moet deze u zes jaar lang dienen; in het zevende jaar moet u hem of haar de vrijheid teruggeven. 13 Wanneer u dan de betreffende persoon in vrijheid laat vertrekken, mag u hem niet met lege handen laten gaan. 14 U moet hem met gulle hand een deel geven van uw kudde, van uw graan en uw wijn, of van wat de HEER u ook maar heeft toebedeeld. 15 Bedenk dat u zelf slaaf bent geweest in Egypte totdat de HEER, uw God, u bevrijdde. Daarom geef ik u vandaag dit gebod. 16 Maar indien hij niet bij u weg wil, omdat hij het goed bij u heeft en aan u en uw familie gehecht is geraakt, 17 moet u een priem door zijn oor in uw deur steken. Daarmee wordt hij voorgoed uw slaaf. En met een slavin moet u hetzelfde doen. 18 Laat het u niet hard vallen als u hen moet laten gaan, want zij hebben in zes jaar trouwe dienst hetzelfde gedaan als een dagloner, voor de helft van het geld. De HEER, uw God, zal u erom zegenen in alles wat u doet.



Ik ben vrij

         G             Em
Heer U spreekt met Uw Woord en 
    G              Em
Uw Geest tot mijn hart van mijn 
Bm                          B     B7
vrijheid, verlost van mijn falen. U 
    Em           B7           Em
vertroost mijn geweten, maakt elke 
     B7            G           B7
dag weer tot een gloednieuw begin.

(Refrein)
        Am   G     D           G     D
Ik ben vrij om te zijn, zoals ooit eens 
   Em            Am  G
bedoeld. In het hart van mijn 
   D            G  E7      Am G  
Schepper, mijn God. Om te leven tot 
  D          G    D        Em
eer en tot prijs van mijn Vader, 
  D      C   D        G    E7
Eeuwige God en zijn Zoon. Om te 
Am G       D           G    D
leven tot eer en tot prijs van mijn 
 Em     D       C  D       Gsus G
Vader, Eeuwige God en zijn Zoon.

         G                Em
Door Uw Geest leert mijn hart, mijn 
      G        Em              Bm
verstand, een nieuw soort van leven, 
              B  B7         Em
een onaardse vrede. Het is liefde 
   B7             Em           
getoond aan een kruis waar Gods
  B7         G              B7
Zoon een verbond met mijn sloot.

(Refrein)
        Am   G     D           G     D
Ik ben vrij om te zijn, zoals ooit eens 
   Em            Am   G
bedoeld. In het hart van mijn 
   D            G  E7      Am G  
Schepper, mijn God. Om te leven tot 
  D          G    D        Em
eer en tot prijs van mijn Vader, 
  D      C   D        G    E7
Eeuwige God en zijn Zoon. Om te 
Am G       D           G    D
leven tot eer en tot prijs van mijn 
 Em     D       C  D       Gsus G
Vader, Eeuwige God en zijn Zoon.

        G               Em
Wat vernield werd, mij bond aan een 
   G       Em           Bm
leven vol angst is verdwenen. U 
               B  B7      Em
kwam in mijn leven. U vervulde mij 
 B7          Em           B7
met nieuwe vreugde Heer Jezus U 
  G          B7
trok mij omhoog.

(Refrein)
        Am   G     D           G     D
Ik ben vrij om te zijn, zoals ooit eens 
   Em            Am   G
bedoeld. In het hart van mijn 
   D            G  E7      Am G  
Schepper, mijn God. Om te leven tot 
  D          G    D        Em
eer en tot prijs van mijn Vader, 
  D      C   D        G    E7
Eeuwige God en zijn Zoon. Om te 
Am G       D           G    D
leven tot eer en tot prijs van mijn 
 Em     D       C  D       Gsus G
Vader, Eeuwige God en zijn Zoon.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand