Voorschriften

1 Koriniërs 11:1-6. Hoe zie jij deze voorschriften van Paulus in het licht van de tijd waarin we nu leven? -- Karsten van Deutekom (@KvanDeutekom)

1 Dus volg mij na, zoals ik Christus navolg.

De hoofdbedekking van de vrouw

  2 Ik prijs het in u dat u mij bij alles als voorbeeld neemt en u aan de voorschriften houdt die ik u gegeven heb. 3 Ik moet u echter nog het volgende zeggen.

  Christus is het hoofd van de man, de man het hoofd van de vrouw en God het hoofd van Christus. 4 Iedere man die met bedekt hoofd bidt of profeteert, maakt zijn hoofd te schande. 5 Maar een vrouw maakt haar hoofd te schande wanneer ze met onbedekt hoofd bidt of profeteert, want ze is in dat geval precies hetzelfde als een kaalgeschoren vrouw. 6 Een vrouw die haar hoofd niet bedekt, kan zich maar beter laten kaalknippen. Wanneer ze dat een schande vindt, moet ze haar hoofd bedekken.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand