Opdracht

1 Korinthiërs 9:15-18. Welke opdracht heeft God jou/ons toevertrouwd en hoe ga jij daar mee om? -- Karsten van Deutekom (@KvanDeutekom)

15 Maar ik heb van geen van deze rechten ooit gebruikgemaakt, en dat schrijf ik niet om ze nu bij u op te eisen. Ik zou liever sterven. Geen mens zal me deze roem ontnemen. 16 Dat ik verkondig is niet iets om me op te laten voorstaan. Ik kan niet anders, en het zou me slecht vergaan als ik het niet zou doen. 17 Als ik het uit eigen beweging zou doen, zou ik recht op betaling hebben. Maar ik doe het niet uit vrije wil; deze opdracht is mij toevertrouwd. 18 Wat is nu mijn loon? Dat ik het evangelie verkondig zonder er iets voor terug te vragen en dus geen gebruik maak van de rechten die de verkondiging mij geeft.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand