Stilte

Het zal jullie opgevallen zijn dat het de laatste weken vrij stil was rond mijn blog "Overdenkingen". Zijn die er dan niet geweest? Nee hoor, er waren er genoeg en zelfs meer dan gewoon. Ik heb ze alleen niet gedeeld via mijn blog. De afgelopen weken ben ik druk bezig geweest met dienen. Eerst het kinderkamp op Texel waar ik met veel voldoening en plezier op terug kijk. Het blijft altijd heel bijzonder om een week lang samen met kinderen op te trekken rond het Woord van God. Als je ze dan de zondag na het kamp zo enthousiast ziet zitten in de kerk zie je dat er wat met ze gebeurd is op het geestelijke vlak. Dat is bijzonder. Na de vakantie wil ik beginnen met een experiment om Bijbelverhalen te vertellen met behulp van de hangouts van Google+. Hebben jullie kinderen en kan de techniek het aan, volg dan dit blog waarop ik tzt meer info zet.
Na het kinderkamp gingen we met een aantal mensen uit de gemeente naar de reveilleweek. Jammergenoeg waren het er niet zo veel, want wat hebben we een goede week gehad rond de Handelingen. Het lijkt allemaal intensief en belastend - en in zeker opzicht is dat het ook - maar de zegen en rust die je er van mag ervaren gaat dat zo ver te boven! Ineke en ik hadden een zeer intensieve week, omdat we een dienende taak hadden. Gisteren eindigde de reveilleweek en nu zitten we op ons vakantieadres. Voldaan, gelukkig, ontroerd, emotioneel, geraakt, bewogen, moe, .......... dat beschrijft ons gevoel op dit moment. Deze gevoelens zullen veranderen, maar niet de kern van de boodschap die we deze week mochten ontvangen: Zijn we 'On the road' in het Koninkrijk van God. Persoonlijk raakte me vooral de uitspraak: "De grootste vijand van het beste is het goede." Die neem ik mee naar huis voor mijn persoonlijk leven, maar ook voor de gemeente. Ik geloof namelijk dat we met veel goede dingen bezig zijn, maar dat het beste daardoor niet volledig tot zijn recht komt. Daarover vast later meer. Een groet en zegen voor alle lezers. Ik heb jullie lief met de liefde van de Heer.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Lijntje naar boven

Strijd

Omgaan met weerstand