Helpen

Nehemia 2:6-8, BOEK
‭De koning antwoordde, terwijl de koningin naast hem zat: "Hoelang zal uw reis duren? Wanneer zult u terug zijn?" Ik noemde hem een bepaalde tijd en hij gaf mij zijn toestemming!‭ ‭Ik vroeg hem nog een gunst: "Als het uwe majesteit behaagt, geef mij dan brieven mee voor de gouverneurs in het gebied ten westen van de Eufraat. Dan zullen zij mij ongehinderd door hun gebied naar Juda laten reizen.‭ ‭En geef mij alstublieft ook een brief voor Asaf, de koninklijke houtvester, met de opdracht mij hout te geven voor dakbalken, voor de poorten van de vesting bij de tempel, voor de stadsmuren en voor een huis voor mijzelf." De koning deed wat ik had gevraagd, want God hielp mij.‭

Wanneer heeft God jou geholpen?

Het is al een tijdje geleden dat ik er bij bepaald werd dat ik iemand om een gunst wil vragen. Ik heb dat nog niet gedaan, omdat ik wacht op het goede moment. Daarom staat het op mijn gebedslijstje. Waar ik in het verleden waarschijnlijk zelf al lang actie had ondernomen, ben ik daar in de loop der jaren voorzichtiger in geworden. Je kunt namelijk vanuit eigen kracht veel teweeg brengen, maar of het altijd op het goede moment en op de goede manier is, dat is nog maar de vraag. God kent het goede moment en ook de goede manier.
Hier zien we het goede moment voor Nehemia om de koning om de gunst te vragen die hij al 4 maanden op zijn gebedslijstje had staan. Precies op het goede moment, want de koning was in een goede bui. Zijn geliefde zat naast hem. Dan wil je graag indruk maken en laten zien dat je een goede koning bent ;) Het pakt zelfs zo goed uit, dat Nehemia hem om een tweede en derde gunst vraagt. Allemaal worden ze ingewilligd. Waarom? Omdat de koning in zo’n goede bui is? Nee, omdat God het wil. Hij hielp Nehemia. 
Als jij weet wat God wil, mag je vol geloof bidden en geloven dat God je helpt. Lees maar:

1Johannes 5:14-15, BOEK
‭Wij weten dat Hij naar ons luistert als wij Hem iets vragen wat met Zijn wil overeenstemt.‭ ‭En als wij weten dat Hij naar ons luistert, mogen wij er ook zeker van zijn dat Hij ons geeft wat wij Hem vragen.‭

Heb je Gods hulp nodig en weet je zeker dat wat je vraagt naar Zijn wil is? Geloof dan dat het beste moment om hulp te krijgen gaat komen. Misschien moet je nog even wachten en gaat het gepaard met een benauwd moment, zoals bij Nehemia. Het zal zeker het beste moment zijn, want God helpt je. Hij heeft de regie. En dan krijg je wellicht veel meer dan waar je in beginsel om wilde vragen. 

Ik help jou!

Reacties

Populaire posts van deze blog

Omgaan met weerstand

Laatste dag

Lijntje naar boven