Houd op!

Johannes 6:41-43 BOEK

De Joden begonnen onrust te stoken omdat Hij had gezegd: "Ik ben het brood dat uit de hemel is gekomen." Zij zeiden tegen elkaar. "Die man is niemand anders dan Jezus, de zoon van Jozef. Wij kennen Zijn vader en moeder! Hoe durft Hij dan te zeggen dat Hij uit de hemel is gekomen?" Houd op met dat gemopper", zei Jezus.

 

Stiekem met elkaar overleggen. Smoezen, mopperen en klagen. Dat kunnen wij als de beste Heer. De wereld zit vol met stiekeme overleggen, gesmoes, gemopper en geklaag. Ook in uw lichaam, de gemeente Heer. U zegt ons daar mee op te houden en ik geef die boodschap door. Zeggen wat U zegt en doen wat U doet, dus; Houd op met dat gesmoes, gemopper en geklaag!

 

Mattheüs 13:47-48 BasisBijbel

Het Koninkrijk van God lijkt ook op een visnet dat door de zee wordt gesleept en waarin van alles wordt gevangen. Als het net vol is, trekken de vissers het op de kant. Wat bruikbaar is, verzamelen ze in bakken. Maar wat onbruikbaar is, gooien ze weg.

 

Smoezers, mopperaars en klagers vallen onder de categorie onbruikbaar. Blijf uit de buurt van zulke mensen!

 

1 Timotheüs 6:3-5 BasisBijbel

Er zullen ook mensen komen die andere dingen aan de broeders en zusters leren dan ik hun geleerd heb. Dat zijn trotse en eigenwijze mensen. Zij willen zich niet houden aan de gezonde woorden van onze Heer Jezus Christus. Ze houden zich niet aan de manier waarop we God moeten dienen. Ze hebben er niets van begrepen. Ze maken ruzie en zeuren over onbelangrijke dingen. Ze veroozaken jaloersheid, ruzies, geroddel en wantrouwen.

 

Dat is duidelijke taal Heer. De mensen die hier niet erkennen dat U de Zoon van God bent veroorzaken jaloersheid, ruzies, geroddel en wantrouwen.

Ik wil me houden aan de gezonde woorden van U Heer Jezus. U, de Zoon van de levende God, die zelf verklaarde dat U zijn Zoon bent:

 

Mattheüs 3:17 BOEK

Een stem uit de hemel zei: "Dit is mijn geliefde Zoon; Hij verheugt mijn hart."

 

Naar U wilde ze niet luisteren Heer. Wel naar de praatjes van anderen die de waarheid weg redeneren met hun eigen waarheden. Houd daarmee op!

 

[Zijn er dingen waar jij mee op moet houden? Wees eens stil en luister naar wat God tegen jou te zeggen heeft daarover.]

 

Johannes 6:44-45 HSV

Niemand kan tot Mij komen, tenzij de Vader, Die Mij gezonden heeft, hem trekt, en Ik zal hem doen opstaan op de laatste dag. Er is geschreven in de profeten: En zij zullen allen door God onderwezen zijn. Ieder dan die het van de Vader gehoord en geleerd heeft, komt tot Mij. 

 

Alles draait om uw Vader Heer Jezus. Alles draait om U, Vader in de hemel. U trekt ons allemaal naar uw Zoon Jezus toe en zegt tegen ons: Naar wie wil je luisteren? Naar Hem die zegt wat Ik zeg en doet wat Ik doe of naar de trotse en eigenwijze mensen?

Op de laatste dag zal blijken wie waarnaar geluisterd heeft. Dan zullen alle doden opstaan en zal blijken naar wie je geluisterd hebt.

 

Openbaringen 20:12-15 BOEK

Ik zag de doden, groot en klein, voor de troon staan. Er werden boeken opengedaan; ook het levensboek. En de doden werden geoordeeld volgens wat in de boeken stond, volgens de dingen die zij hadden gedaan. De doden kwamen overal vandaan - uit de zee, het graf en het dodenrijk - en zij werden allemaal geoordeeld naar wat zij hadden gedaan. Het graf en het dodenrijk werden in de poel van vuur gegooid. Dat is de tweede dood. Als iemands naam niet in het levensboek, stond, werd hij in de poel van vuur gegooid.

 

Iedereen moet en heeft het recht dit te weten. Dit is wat komen gaat en God houdt zoveel van jou dat Hij ook jou getrokken heeft naar zijn Zoon Jezus. De vraag is of je de roepstem van God wilt horen en naar Jezus wilt luisteren. Wilt doen wat Hij zegt. Hij is de enige weg naar het eeuwige leven. Andere wegen die door trotse en eigenwijze mensen worden geleerd zijn leugens en komen uit de koker van de machten van de duisternis. Geloof ze niet.

Zorg ervoor dat je naam op die laatste dag geschreven staat in het boek van het leven door nu te geloven in Jezus en Hem te aanvaarden als de Heer van je leven. Dan zal ook jij op de laatste dag met Hem de eeuwigheid ingaan.

Weer de laatste dag Heer Jezus. De tweede keer dat U het hier noemt in Johannes 6. Een belangrijk moment, omdat het tijdperk van de 'tijd' dan ophoudt te bestaan en overgaat in de eeuwigheid. In Johannes 7, het volgende hoofdstuk, bent U op het loofhuttenfeest. De achtste dag van dat feest is het schaduwbeeld van de 'laatste dag'. Het is de laatste dag van alle 7 feesten die U heeft ingesteld Vader. Acht is het getal dat staat voor een nieuw begin. Als uw kalender voor dit tijdperk voltooid is, de laatste dag gekomen is, zal er een nieuw begin zijn. De eeuwigheid waar Jezus regeert en er geen stiekeme overleggen, gesmoes, gemopper en geklaag meer zal zijn. De machten van het kwaad voorgoed verdwenen. Wat een tijd zal dat zijn! En ik ben er bij Heer Jezus, omdat ik geloof dat U de Zoon van God bent. Mijn Redder en Verlosser. De Heer der Heren en de Koning der Koningen. Groot, machtig en sterk. Voor eeuwig en altijd!

 

[Ben jij er ook bij?]

 



Reacties

Populaire posts van deze blog

Omgaan met weerstand

Lijntje naar boven

Laatste dag